Klauzula informacyjna dla pracowników
Klauzula informacyjna dla pracowników Domu Dziecka w Supraślu
Podstawa prawna: art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE Nr 119) dalej RODO.
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Dziecka w Supraślu, ul. Piłsudskiego 17a, 16-030 Supraśl, kontakt z Administratorem możliwy jest w następujący sposób:
1) adres poczty elektronicznej: dom.suprasl@gmail.com,
2) nr telefonu 85 71-83-516
3) pisemnie na adres siedziby Administratora.
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
1) adres poczty elektronicznej: m.falkowski@st.bialystok.wrotapodlasia.pl
2) nr telefonu 85 740-39-97
3) pisemnie na adres siedziby Administratora.
III. CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWA PRAWNA
1. Dane osobowe przetwarzane są w celach związanych z Pani / Pana zatrudnieniem w oparciu o przepisy prawa, w szczególności: przepisy prawa podatkowego, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, w tym również na potrzeby ustalenia mojej zdolności do pracy – art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 9 ust. 2 lit. b RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO, a także korzystania przez Panią/Pana ze szczególnych uprawnień pracownika przewidzianych w prawie pracy lub uregulowaniach wewnętrznych pracodawcy tj. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
2. Dane będą mogły być również przetwarzane w związku z dochodzeniem/obroną roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO, art. 9 ust. 2 lit. f RODO), jako uzasadniony interes administratora danych.
3. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w zakresie zgodnym z art. 22 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1282) z zachowaniem przesłanek legalności przetwarzania danych osobowych określonych w art. 6 ust. 1 RODO tj.:
a) przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy, której jest Pani/Pan stroną (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) przetwarzanie Pani/Pana danych jest niezbędne do wykonania zadania, które realizujemy w interesie publicznym w ramach powierzonej nam władzy publicznej (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
c) przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na pracodawcy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
4. Przetwarzanie Pani/ Pana danych osobowych w zakresie szerszym niż określony w przepisach prawa w tym zakresie, wymaga Pani/Pana oddzielnie wyrażonej zgody na ich przetwarzanie.
IV. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa w szczególności: medycyna pracy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, firma ubezpieczeniowa, ośrodki szkoleniowe, Urząd Skarbowy.
V. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH – poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowej.
Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego (tj. państwa, które nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego obejmującego Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię) ani organizacji międzynarodowej.
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
- przez okres 50 lat w przypadku akt osobowych pracowników zatrudnionych do 31 grudnia 2018 r.
- przez okres 10 lat licząc od końca roku kalendarzowego w którym ustał stosunek pracy, w przypadku akt osobowych pracowników zatrudnionych od 1 stycznia 2019 r.
- wszystkie teczki rzeczowe będą przechowywane przez okres wskazany w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
- przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących pracodawcy i w stosunku do niego.
VII. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ:
Ma Pani/ Pana prawo do żądania od administratora:
- dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania kopii,
- sprostowania (poprawienia) i uzupełnienia swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych w przypadku przetwarzania przez pracodawcę danych w zakresie szerszym niż dane, których zakres wynika z przepisów prawa na podstawie odrębnie wyrażonej zgody
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, Pani/Pana danych osobowych z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją w przypadku przetwarzania danych niezbędnych do wykonania zadania, które realizowane jest w interesie publicznym w ramach powierzonej władzy publicznej,
- przenoszenia swoich danych osobowych w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany na podstawie odrębnie wyrażonej Pani/Pana zgody lub jest niezbędne do wykonania umowy, której jest Pani/Pan stroną.
- złożenia oświadczenia o cofnięciu każdej wyrażonej zgody w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), zainteresowanemu przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
Jeżeli chce Pani/Pan skorzystać z któregokolwiek z tych uprawnień prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych
VIII. INFORMACJA O WYMOGU DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH NIEPODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie przez Pani/Pana danych jest obowiązkiem wynikającym z art. 221 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) oraz Ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1282) i stanowi warunek zatrudnienia.
IX. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
X. INFORMACJE DODATKOWE
Więcej informacji o przetwarzaniu Pani /Pana danych osobowych można uzyskać pod numerem telefonu: 85 740 39 97
Metryka strony