Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Domu Dziecka w Supraślu

Dom Dziecka w Supraślu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Domu Dziecka w Supraślu zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Domu Dziecka w Supraślu.

Data publikacji strony internetowej: 2020-03-24

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-03-19

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Informacja o treściach niedostępnych:

Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie. Pozostałe są poprawiane w miarę możliwości. Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie OnlineOCR W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o telefon do jednostki w celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 2020-03-24. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-03-19.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marta Kisiel, adres poczty elektronicznej ddz@st.bialystok.wrotapodlasia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (85) 71-83-516. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego:

Dyrektor Domu Dziecka w Supraślu

Adres organu odwoławczego:

ul. Piłsudskiego 17 A, 16-030 Supraśl

Adres e-mail organu odwoławczego: ddz@st.bialystok.wrotapodlasia.pl

Telefon organu odwoławczego: (85) 71-83-516

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzą 2 wejścia dostępne osobom z zewnątrz. Do wszystkich wejść prowadzą schody. Nie ma wejść przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością. Istnieje możliwość, z pomocą pracownika naszej jednostki, dostanie się do środka osobie niepełnosprawnej przez wejście od strony placu zabaw i możliwość poruszania się na wózku po korytarzu parteru.

Sekretariat znajduje się na I piętrze. Jednak pracownik odpowiedzialny za dostępność i załatwianie wniosków jest do dyspozycji osób z niepełnosprawnością na bieżąco.

W budynku nie ma windy.

Toaleta nie jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.

Nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełonsprawnych, z uwagi na dużą dostępność wolnych miejsc parkingowych na terenie placówki.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.

Jednostka nie posiada tłumacza polskiego języka migowego.

Udogodnienia

Funkcjonują opcje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej w postaci możliwości przełączenia pomiędzy widokiem o wysokim i normalnym kontraście oraz zmiana wielkości trzcionki.